2020-ban az interneten sörfőzőknek több mint a fele mobilkapcsolatot használ. Ez azt jelenti, hogy a honlapunkra látogatóknak legalább az 50%-a a telefonján keresztül talált rá a mi tartalmukra, és onnan nézelődik. Ez csak akkor lehet probléma, hogyha a weboldalunk úgy lett elkészítve, hogy a számítógépeket részesítse előnyben.
Amennyiben régi motorosok vagyunk, a weboldalunk még abból a korból származik, ahol az emberek csak a gépeiken keresztül tudtak internetezni, mivel a telefonokon inkább az sms-ek és a kígyós játék volt elfogadott.
Amennyiben nem mobilbarát a weboldalunk, azonnal tegyük meg a megfelelő lépéseket, hiszen nemcsak a potenciális vásárlóink felét veszítjük el, hanem a Google keresőmotorjait is magunkra haragítjuk. A rengeteg olvasható, nézhető és hallgatható tartalom következtében ezek a keresőmotorok nagyon erősen szűrik a weboldalakat és a blogokat is.
Hogyha vannak olyan lapjaink, amik hibát adnak a kattintásra, a Google látni fogja, és nem szokta értékelni. Amennyiben azt érzi, hogy az olvasó nem tudja élvezni a tartalmunkat, mert a telefonján nem jeleníthető meg, akkor nem fogja neki ajánlani, és lejjebb sorol majd bennünket.
A Google mindig figyel
A mobiloknak a képernyője fokozatosan változik, a mostani 16:9 arány a hosszúkás felületekhez járul hozzá. Fontos, hogy olyan legyen a weboldalunk, ami minden arányhoz illeszkedni tud, így az újonnan felkapott táblagépeken is kényelmes lesz az olvasás. Ha a Google látja, hogy mi a mobilbarát verzió mellett döntöttünk, akkor hamarabb fogja ajánlani a tartalmainkat. Ma még a cégeknek létezik egy 20%-a, aki nem él ezzel a lehetőséggel, így őket is megelőzhetjük.
A keresőmotorok kíméletlenül ellenőrzik éjjel-nappal, hogy milyen a weboldalunk, így tegyünk meg minden tőlünk telhetőt azért, hogy ne haragudjanak meg ránk. A mobilbarát kinézet talán a kulcsszavak után az egyik legfontosabb, ami az elkövetkező években csak nőni fog. Bár a számítógépek ideje nem jár le, azonban ezt egyre többen csak a munkához használják, a kikapcsolódás formája már a telefon.