Ha online akarunk eladni, és szolgáltatásokat vagy termékeket értékesíteni, akkor mindenképpen szükségünk lesz egy megfelelő weboldalra. Azonban nem érdemes egyből fejest ugrani a mély vízbe, hiszen meglehet, hogy pénzkidobás lesz az egész, még akkor is, hogyha amúgy olcsó megoldásokról beszélünk.

Ha keveset költöttünk, de az nem hoz eredményt, akkor máris felesleges volt. Sokan egy ötlet után vágnak bele ebbe a feladatba, és nem fontolják meg már a holnapkészítés előtt, hogy milyen hosszú távú céljaik vannak, és milyen marketinget fognak tudni alkalmazni.

Első lépés a célközönség meghatározása. Nem mindegy, hogy az 50 év felettieket akarunk megtalálni, akik nagy valószínűséggel ritkábban használnak számítógépet, vagy a fiatalokat, akik a letisztult formákat, és a nagyon gyorsan betöltő tartalmakat szeretik. Megszokták a telefonok használatát, így elvárják az ő gyorsaságukat.

A nők és a férfiak szintén más ízlésvilággal rendelkeznek, ami mind a színekben, mind a betűtípusban megjelenik. A célközönség meghatározza, hogy milyen hangnemben szólítsuk majd meg az olvasóinkat, és milyen fajta képeket, videókat, szövegeket tegyünk a weboldalra.

Dizájn és marketing

A web dizájn szintén fontos. és már érdemes az elején eldönteni, hogy melyik irányba indulunk. Pár évvel ezelőtt a minél színesebb, minél aranyosabb blogok és weboldalak voltak a kedvencek. Ez mára a letisztult és harmonikus felületekre cserélődött, sokan hófehér, vagy tört fehér színeket alkalmaznak, olyat, amit este is kényelmesen lehet olvasni.

A betűk mindenképpen feketék, megfelelő a kontraszt, így nem kell erőltetni a szemeket ahhoz, hogy el tudjuk olvasni a szöveget. A menük lecsökkentek és könnyebben elérhetőek, mint régen.

És végül a legfontosabb, és amit kevesen tartanak meg, az a marketing tanácsadó. Miközben a honlap elkészítésére a tervezőknek kifizetik az összegeket, addig a marketingről elfeledkeznek. Pedig hiába van egy szép, dizájnos és megfelelő célközönségnek kiépített oldalunk, hogyha a marketingstratégiánk nem megfelelő, és nem jut el a vevőhöz.

Hasonló bejegyzések