A pandémia miatt hatalmasat nőtt az érdeklődés a magyar webshopok iránt, emiatt sok új szereplő lépett be a piacra. Ez felkavarta az állóvizet, hiszen az érkezők azonnal pozíciókat akartak szerezni a találati listákon, ami pedig felpörgette a versenyt. Még fontosabbá vált, hogy a webáruház mögé ne csak kereskedői, hanem SEO tudást is tegyünk.
Ebben a cikkben olyan tippeket szedtünk össze, melyekkel javíthatjuk a webshopunk SEO eredményeit.
Technikai részletek
Az már természetes, hogy minden webshopnak ki kell használnia a HTTPS protokollt, hiszen a rendelési adatok megadása csak biztonságos környezetben történhet. Ha nem így teszünk, akkor a legtöbb modern böngésző biztonsági fenyegetésként jelöli meg az e-boltunk, ami azonnal elveszi a látogatók kedvét a vásárlástól.
Nagyon fontos az oldal betöltődésének sebessége is, a felmérések szerint a vásárlók többsége bezárja a böngészőt, ha pár másodpercnél többet kell várni a megjelenésre. Ezt a Google is nagyon szigorúan veszi, a lassú webshopok szinte alig érhetnek el jó találati lista pozíciókat.
Hasonló a helyzet a reszponzivitással is, ma már a Google keresések többsége a legtöbb területen okoseszközökről történik. Emiatt egyetlen webáruház tulajdonos sem engedheti meg magának, hogy oldala nem töltődjön be jól a mobilokon és tableteken.
Tartalomkészítés
A technikai részletekhez hasonlóan fontos szerepe van a megfelelő tartalomkészítési stratégiának. A nagykereskedőktől átvett, nem egyedi szövegek ideje lejárt, a sikerhez ma már szükséges legalább 2000-3000 karakteres egyedi szöveg a termékoldalakon és kategóriafüleken. A több pedig még jobb, ahol nagy a verseny, akár 1000 szónál is hosszabb tartalmakra lehet szükség.
Persze az sem mindegy, mit írunk, a SEO szövegírás minden tudását fel kell használnunk az eredményekhez. Egyenlően elosztva kell dolgoznunk a kulcsszavakkal, és rendesen meg is kell formázni az oldalakat. A címsorok, belső linkek, releváns képek és egyéb elemek felhasználása meg tudja dobni a SEO eredményeket.
Webshopoknál nagyon jól teljesítenek az összehasonlító témájú tartalmak is, ahol az általunk árult terméket hasonlítjuk össze valamilyen más dologgal. Ha jól írunk, akkor a vásárlók elfogadják az érvelésünk, és ez jelentősen megnöveli a konverziót.
A tartalommarketing csak akkor lehet sikeres, ha rendszeresen végezzük. Ma már havi egy-két anyaggal szinte nem is lehet labdába rúgni, külföldön egyáltalán nem ritka, hogy 15-20 cikk kerül ki egy webshopba havi szinten. Magyarországon sem vagyunk ettől távol, hiszen a tartalomfogyasztási szokások nálunk is ugyanazok.
Érdemes az oldalakon olyan kifejezéseket is feltüntetni, ami megragadja a látogatók figyelmét. Ezek általában az akciókhoz, leárazásokhoz, ingyenes házhozszállításhoz és olyan dolgokhoz kötődnek, melyeket imádnak az emberek. Ezeket használva több interakciót érhetünk el az olvasók részéről, amit a Google is érzékel, és SEO előnyökkel jutalmazza.
Nem szabad kihasználatlanul hagyni az ünnepi listákat sem, a kutatások szerint a vásárlók nagyon kedvelik, ha előre összeállított gyűjteményekből választhatnak. Ezekkel ráadásul tudat alatt azon termékek irányában is terelhetjük őket, melyeken a legnagyobb hasznunk van.
Forrás: Webshop SEO