A weboldalak elkészítésénél külön figyelmet kell fordítani a blog menüpontjára. Az elemzések kimutatják, hogy azok a weboldalak, akik többet fordítanak a rendszeres tartalom frissítésére, azok az olvasókhoz és vásárlókhoz is hamarabb eljutnak. Az emberekről általánosságban elmondható, hogy szeretik a friss dolgokat, nem fogják beérni egy öt évvel ezelőtt megírt cikkel.
Ráadásul a technológia is folyamatosan fejlődik, így lehet, hogy néhány tanács, amit akkor leírtunk, napjainkban már nem állja meg a helyét.
Miközben egy weboldalon az eladásra szánt termékek mellett esetleg magunkról és a cégünkről teszünk meg említést, addig a blogon hosszabb bejegyzéseket tudunk megjeleníteni. Célszerű 800 szavas írásokat készíteni, és ezekben elhelyezni a kulcsszavakat. Jó, ha már megjelenik a bejegyzés címében, az első és az utolsó bekezdésben is.
Figyeljünk arra, hogy az írásaink megfeleljenek a magyar helyesírás szabályainak, és a tőlünk telhető legjobb minőségben legyenek. Amennyiben diszlexiával küzdünk, vagy nem tudunk helyesen írni, akkor béreljünk fel valakit. Nincs rosszabb, mint egy hibáktól hemzsegő oldal.
Kulcsszavak és tagolás
Nem érdemes a kulcsszavakat ömlesztve beleírni az írásainkba, mivel a Google figyelmet fordít rá. Amennyiben a cikkünk nyelvezete természetellenes, megbüntethet, és lejjebb kerülünk majd a besorolásban. Figyeljünk arra, hogy a szöveg megfelelően tagolva legyen.
A számítógépen olvasható kinézet a kisebb képernyőkön változik, túl hosszú lesz a szöveg, így első ránézésre az emberek meg fognak ijedni a tartalom mennyiségétől, és nagy eséllyel kilépnek. A tagolt szöveg rövidebbnek tűnik, figyelemfelkeltő bekezdés részekkel és kiemelésekkel tovább ösztönözzük őket az olvasásra.
Jó trükk az is, hogyha az egyik bejegyzésről a másikra linkek mutatnak, így miután elolvastak egyet folytathatják a kutatást. Ezzel az olvasó több időt tölt a weboldalunk blogján, a Google felé pedig azt az üzenetet küldi, hogy érdekes a tartalmunk. Figyeljünk a képek megjelenítésére is, fontos, hogy a blog gyors legyen.